بازدید 16976
بیشترین جست‌وجو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

طرح رتبه بندی معلمان در آستانه تصویب، ترند شد/  تعرفه گذاری خدمات پرستاری، بحث داغ فضای مجازی/ حرف و حدیث‌ها پیرامون لایحه بودجه بالا گرفت / جست‌وجو‌ی کاربران در مورد یک ماده مخدر ترسناک

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «طرح رتبه بندی معلمان»، «تعرفه گذاری خدمات پرستاری»، «قرص کاپتاگون»، «لایحه بودجه ۱۴۰۱» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 14 December 2021

ورود فیلم قهرمان به اسکار ۲۰۲۲ هم رسمی شد، هم ترند/ اولین بازی بردیا سعادت در ایتالیا در کانون توجه کاربران/ واژه اپیدمی، بخاطر یک سریال داغ شد/ سامان احتشامی کیست و چرا نامش ترند شد؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «طرح رتبه بندی معلمان»، «تعرفه گذاری خدمات پرستاری»، «قرص کاپتاگون»، «لایحه بودجه ۱۴۰۱» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

طرح رتبه بندی معلمان

بحث رتبه‌بندی معلمان از اواخر دولت دهم مطرح و از همان آغاز با چالش‌هایی جدی روبه‌رو شد. موضوع بررسی و تدوین چارچوب طرح نظام سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای و رتبه‌بندی معلمان به‌طور جدی از نیمه‌دوم سال ٩٣ و به دستور فانی، وزیر وقت و با تشکیل شورای راهبری نظام سنجش صلاحیت‌ها در مرکز برنامه‌ریزی آموزش منابع انسانی وزارت آموزش‌و‌پرورش کلید خورد.

                                                   دلایل مخالفت معلمان با اجرای افزایش ۵۰ درصدی

هفت کارگروه ویژه ساختار کلی این نظام را تدوین کردند و بعد از فراز‌ و فرودهای گوناگون با تغییر وزیر آموزش‌و‌پرورش، مسئولیت تدوین ساختار نهایی و شاخص‌های سنجش و ارزیابی صلاحیت‌ها به دبیرخانه شورای عالی آموزش‌و‌پرورش محول شد.

از دی‌ماه سال ۱۳۹۵، شورای عالی آموزش‌و‌پرورش به دستور وزیر آموزش‌و‌پرورش با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان حوزه‌های مختلف، درحال تدوین ملاک‌ها و شاخص‌های صلاحیت و رتبه‌بندی معلمان و ارایه به هیأت وزیران برای تصویب و اجرای آن شد.

پیشنهاد کارگروه ویژه بررسی طرح نظام سنجش صلاحیت‌ها و رتبه‌بندی معلمان که ماحصل ١٦جلسه کارگروه تخصصی بررسی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان، ١١جلسه شورای سیاستگذاری و چهار جلسه کمیسیون منابع انسانی شورای عالی آموزش‌و‌پرورش بود و از میان ٣٦١شاخص احصا شده، در فضای مجازی منتشر و بر اساس آن، شاخص‌هایی در حوزه‌های اخلاق حرفه‌ای، دانش حرفه‌ای تقسیم به دانش عمومی و تخصصی، توانمندی‌ها و مهارت‌ها، هدایت و راهبری تربیتی، توانمندی‌ها و مهارت‌ها، مرجعیت نظری و عملی، تجارب موثر و ارتباط رشته تحصیلی با موضوع تدریس، ویژگی‌های شخصیتی، همکاری و مشارکت موثر در فرآیند تعلیم و تربیت و تحقیق و پژوهشگری، خلاقیت و نوآوری (طراحی، تهیه و تولید)، چند مهارتی و چندرشته‌ای، ایثار و فداکاری‌ها، کسب افتخارات (عناوین و رتبه‌های ملی و بین‌المللی)، پیشرفت تحصیلی تربیتی، ارتقای استاندارد‌ها و شایستگی‌ها و مهارت‌های کسب‌شده دانش‌آموزان و رضایت ذینفعان از جمله اصول اصلی رتبه بندی فرهنگیان اعلام شد.

این طرح اکنون در آستانه نهایی شدن و تصویب در مجلس یازدهم است و به همین دلیل به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

با تصویب این طرح، قرار است حقوق معلمان در پنج رتبه و حداقل ۸۰ درصد استادیار دانشگاه تهران محاسبه و واریز شود؛ هرچند این طرح با استقبال معلمان رو به رو شده و آنها به صورت جدی پیگیر اجرای آن هستند؛ اما به نظر می رسد به واسطه آثار تورمی، کسری بودجه دولت و نیز ایجاد انتظار و مطالبه در سایر مشاغل زمینه ساز بروز مشکلات دیگری شود.

بیشتر بخوانید 

تعرفه گذاری خدمات پرستاری

همچون معلمان که سال هاست با مقایسه خود با اساتید دانشگاه احساس ظلم در حق خود می کنند و به دنبال افزایش حقوق هستند، بسیاری از پرستاران نیز با مقایسه خود با پزشکان چنین احساسی دارند و انتظار دارند که حقوقشان با پزشکان همسان سازی شده و یا به آنها نزدیک شود.

تعرفه گذاری خدمات پرستاری چیست؟

تعرفه گذاری خدمات پرستاری هم از جمله طرح هایی است که توسط مسئولان پیگیری می شود و همین مهم این موضوع را نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرده است.

 ششم تیرماه سال جاری، سعید نمکی- وزیر بهداشت کشورمان از تصویب آیین نامه اجرایی خدمات پرستاری خبر داد و گفت: آیین نامه تعرفه خدمات پرستاری که ۱۴ سال بر زمین مانده بود در طول چند ماه گذشته کار کارشناسی دقیق بر روی آن صورت گرفت و این آیین نامه، امروز مورد تصویب شورای عالی بیمه قرار گرفت.

 وزیر وقت بهداشت افزود: تعرفه تمامی خدمات پرستاری با کار دقیق مشخص و پس از تصویب در این شورا برای تأیید در هیأت وزیران تقدیم دولت شد. این کار نشانی از پاسداری خدمات پرستاران عزیز است که نمی‌توان با هیچ عامل مادی و انگیزه مالی این خدمات و زحمات را جبران کرد. امیدواریم به عنوان نشانی از قدرشناسی دولت و کارگزاران نظام در راستای اجرای دستور رهبری برای به سرانجام رساندن این قانون بر زمین مانده توانسته باشیم انجام وظیفه کنیم.

جالب است بدانید با اجرای این قانون قرار است تمام خدمات پرستاری تعریف و در پرونده بیماران ثبت و تعرفه آن از بیماران (بیمه بیمار) اخذ شود.

بیشتر بخوانید 

قرص کاپتاگون

ماده مخدر کاپتاگون (captagon) نام تجارتی برای ماده شیمیایی fenethyline (فن اتیلین )است.

کاپتاگون در سال ۱۹۶۱ ساخته شد و ۲۵ سال جایگزین خفیفی برای امفتامین بود و برای درمان سندرم بیش فعالی کودکان به جای ریتالین مورد استفاده فرار گرفت.

این ماده ابتدا در درمان افسردگی و حملات خواب و بیش فعالی کودکان مصرف می شد. کاپتاگون از گروه امفتامین هاست ولی اثرات ان از متامفتامین کمتر است و خواص امفتامینی ضعیفی دارد.

کاپتاگون بعد از خوردن، در بدن انسان تبدیل به یک ماده مخدر امفتامینی و تئوفیلین می شود؛ به همین دلیل، بیشتر بدن سازان از آن برای ایجاد قدرت استفاده می کنند. کاپتاگون با وجود غیر قانونی بودن ۲۰ سال است در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بدون نسخه به فروش می رود و جدیدا به ایران هم قاچاق شده است و به شکل قرص به رنگ های مختلف به فروش می رسد.

اخیراً اخباری مبنی بر کشف محموله های کاپتاگون در رسانه های خارجی منتشر شده که نشان می دهد این محموله ها در حال قاچاق به عربستان توقیف شده است و این موضوع به ترند شدن این عبارت کمک کرده است.

البته همانطور که گفته شد در کشورهای حاشیه خلیج فارس خرید و فروش کاپتاگون منع قانونی ندارد.

جالب است بدانید این قرص ها در زمان قلمروگشایی داعش توسط نیروهای تروریستی این گروه استفاده می شد و نقشی اساسی در اقدامات ضد انسانی آنها داشت.

بیشتر بخوانید 

لایحه بودجه ۱۴۰۱

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، صبح روز یک شنبه ۲۱ آذرماه لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد و پس از این موضوع و نیز انتشار متن لایحه در فضای مجازی بحث‌ها بر سر این لایحه و هزینه‌ها و درآمد‌های آن داغ شد.

متن لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور منتشر شد/ دخل و خرج ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومانی  دولت در سال آینده - تابناک | TABNAK

 بنا بر ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (۳۶.۳۱۰.۷۰۴۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال به شرح زیر است:

الف) منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، بالغ بر پانزده میلیون و پنجاه و دو هزار و سیصد و نود و شش میلیارد و یکصد و سیزده میلیون (۱۵.۰۵۲.۳۹۶.۱۱۳.۰۰۰.۰۰۰) ریال شامل؛

 ١- منابع عمومی بالغ بر سیزده میلیون و هفتصد و بیست هزار میلیارد (۱۳.۷۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

 ۲- درآمد اختصاصی وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی بالغ بر یک میلیون و سیصد و سی و دو هزار و سیصد و نود و شش میلیارد و یکصد و سیزده میلیون ( ۱.۳۳۲.۳۹۶.۱۱۳.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

 ب) بودجه شرکت‌های دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر بیست و دو میلیون و سیصدو چهارده هزار و هفتاد و نه میلیارد و سیصد و هجده میلیون (۲۲.۳۱۴.۰۷۹.۳۱۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال و از حیث هزینه ها و سایر پرداختها بالغ بر بیست و دو میلیون و سیصد و چهارده هزار و هفتاد و نه میلیارد و سیصد و هجده میلیون (۲۲.۳۱۴.۰۷۹.۳۱۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

توضیحات بیشتر در مورد جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ اینکه مستند به محتوای متن تصمیمات زیر در این لایحه اخذ شده است:در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی در رابطه با پرداخت ارز ترجیحی نشده و نشان از اقدام دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ دارد.

در مورد سن بازنشستگی در این لایحه آمده است: افزایش سن بازنشستگی شامل کارکنانی می‌شود که حداقل مدرک آنها کارشناسی باشد و این افراد حق بیمه بازنشستگی خود را به صندوق بازنشستگی کشوری، لشکری و یا تامین اجتماعی واریز کنند.

بر اساس لایحه بودجه سال آتی افزایش حقوق ۱۰ درصد / ۴.۵ میلیون تومان حداقل حقوق حداقل حقوق کارکنان برای سال بعد چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است به طوری که تاکید شده بعد از اعمال افزایش‌های پیش بینی شده نباید دریافتی کارکنان کمتر از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد.

همچنین پاداش پایان خدمت مشمولان ماده ۱۰۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در لایحه بودجه سال آینده ۴۴۵ میلیون تومان تعیین شده است.

بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد در لایحه بودجه بند مشخص و رقم وام ازدواج جوانان حذف شده و ظاهرا دولت اختیار کلی برای تعیین آن در هیات وزیران با هماهنگی دستگاه‌ها درخواست کرده است.

همچنین مفاد لایحه بودجه سال آینده، حکایت از اختصاص ۴.۵ میلیارد یورو برای تقویت بنیه دفاعی از طریق واگذاری نفت خام دارد.

از سویی نیز کل سهم دولت از صادرات نفت ۳۸۱ هزار میلیارد تومان معادل ۲۵ درصد از کل بودجه کشور است که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد نشان می دهد.

در این لایحه، برای اولین بار همه خودرو‌های بالای یک میلیارد و منازل مسکونی و ویلا‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان مشمول مالیات بر دارایی می شوند که سالانه اخذ خواهد شد؛ جالب توجه است که واحد‌های اداری و تجاری شامل این مالیات نیستند!

مستند به لایحه مورد اشاره نرخ تسعیر دلار ۲۳ هزار تومان است و فروش نفت حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز و قیمت نفت حدود ۶۰ دلار درنظر گرفته شده که حکایت از عزم دولت برای اداره کشور در شرایط تحریمی و بدون هرگونه توافقی با آمریکا دارد.

همچنین در لایحه بودجه سال آینده حدود ۷۴ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و یارانه معیشتی و ۳۶ هزار میلیارد تومان هم برای پرداخت به خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده شده که همان ردیف‌های بودجه‌های سالیان اخیر است.

اما در یک ردیف جدید که در سال‌های گذشته سابقه نداشته، دولت قصد دارد سال آینده ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هم برای جبران اصلاح نرخ کالا‌های اساسی، دارو، یارانه نان و خرید تضمینی گندم اختصاص دهد.

منبع این ردیف جدید قطعا با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حاصل خواهد شد. بدین ترتیب، مجموع اعتبارات برای پرداخت یارانه‌های نقدی و غیرنقدی به مردم در سال آینده نسبت به سال جاری بیش از دو برابر خواهد شد.

احتمال می‌رود با حذف دهک‌های پردرآمد، با توزیع منابع جدید، یارانه نقدی و غیرنقدی خانوار‌های هدف در سال آینده بیش از دو  برابر سال جاری و حتی تا سه برابر شود.

اگر مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان جدید بین ۶۰ میلیون خانوار تقسیم شود، یارانه جدید ۱۳۸ هزار تومانی به هر نفر می‌رسد که با ارقام فعلی مجموعا یارانه هر نفر به بالای ۲۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

 

بیشتر بخوانید 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۶
این بودجه کار دست دولت میده
اعتراضات و اعتصابات ناشی از ابرتورم در راهند
دولت رییسی در حل مشکلات اقتصادی زمینگیر خواهد شد
خوش بحال معلم ها از دبیرستان به بعد سالهای تحصیلشان جز سوابق کاریشان در نظر گرفته می شود و حداقل 10 تا 15 سال زودتر از همه کارکنان و کارگران بازنشسته می شودند همچنین با 3 روز موظفی در هفته حقوق انها بیشتر یا حداقل برابر کارگر و کارمندی با 40 تا 48 ساعت کار در هفته و ساعت ها اضافه کاری می باشد از طرفی حدود دو سال است که در خانه نشسته اند و چند فایل برای دانش اموزان ارسال می کنند و حتی با ترفندی های هزینه اینترنت را بر روی دوش دانش اموزان می اندازند مثلا هر روز چند دانش اموزان را مسئول رسیدگی به تکالیف بچه های دیگر می کنند تا نقل و انتقال فایل و بررسی انها را به دوش دانش اموزان بندازند و به راحتی بر برگزاری تدریسهای خصوص خودشان بپردازند و هر روز هم دست پیش می گیرند که پس نیفتند ایا تا کنون اجتماعی از طرف معلمان و اساتید دانشگاه در جهت اعلام نارضایتی از عدم برگزاری کلاس های حضوری دیده اید ابدا وجود ندارد در خانه نشسته و حقوق دریافت می کنند بد تر این ها اساتید دانشگاه که با 12 ساعت موظفی بالاترین سطح حقوق برای انها تعیین شده و دو سالاست در خانه نشسته اند و دریافت می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
خوش به حال تو که یک حقوق تپل بهت می دهند هر جا رسیدی این کامنت کپی پیست کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
کار کردن کارمندهای ادارات رو هم دیدیم عزیز، فقط از صبح تو اتاق ها پیچ میخورین و میخندین و ساعت 11/30 میرین وضو میگیرین واسه نماز سر وقت تا ساعت 2.30
معلمان آنقدر بیکار شده اند که یا صبح تا شب مشغول اعتصاب و اعتراض هستند یا در سایتها و شبکه های اجتماعی و اینستاگرام و غیره در حال کامنت گذاری و هوچی گری.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
برو بزار باد بیاد
معلوم نیست روزی چند تا ساندیس میخوری
ولی سرد نخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
بنظر بنده معلم ها واقعا نتونستن کارشون رو درست انجام بدن، چون آدمایی مثل تو رو تحویل جامعه دادن با این طرز فکر جهان سومی که چه عرض کنم!!!
همسان سازی حقوق ها باید برای همه وزارتخانه ها و شاغلین و بازنشستگان اجرا شود الان حقوق یک تیمسار بازنشسته نیروی مسلح از حقوق یک دربان بازنشسته از وزارت نفت کمتر است یک مهدنس بازنشسته در وزارت نفت چندین برابر یک مهندس بازنشسته از وزارت دفاع حقوق می گیرد کجای این عدالت است؟
پول ندارید ؟ پس به وضع کشور برسید نمی توانید این کار را انجام دهید؟ پس استعفا بدهید و کشور را به صاحبان اصلیش (مردم) بسپارید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
نفت هم نابود شده عزیز همه وزارت خونه ها از جمله نفت در حال حاضر داغونه. نجومی بگیر به معنی واقعیش در حال حاضر فقط پزشکا هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
شما هم تحت تاثیر خبرهای و جوسازی های مثل معروف دزد را بگیر دزد را بگیر قرار گرفته اید خوب است سری به منطق شمالی تهران خاصه ولنجک بزنید ببینید شرکت نفتی انجا پیدا می کنید یا همه ان املاک متعلق به اساتید دانشگاه و قضات و ...
علاوه بر اینکه قانون بودجه سنواتی محمل قانونگذاری برای تغییر سن بازنشستگی و کلا تکالیف چند ساله نیست، خود این کار دست در جیب مردم کردن است.
ضمنا : قانون عطف بما سبق ندارد و شما میتوانید برای افراد جدید الاستخدام تصمیم بگیرید.
پرسش مهم : آیا حالا که 32 سال خدمت ملاک عمل و کسر کسورات بیمه است، صندوق ها هم 32 روز حقوق به بازنشستگانی که 32 سال کسورات پرداخت کرده اند ، پرداخت خواهند کرد؟!
طرح رتبه بندی چون بار مالی برای دولت دارد با مخالفت شورای نگهبان روبرو حواهد شد
اینها وعده سر خرمن برای کاهش خشم مردم است اما بدانید این وعده ها اگر عملی نشود مردم کوتاه نخواهند آمد حقوق کارگران بازنشستگان و معلمان باید متناسب با تورمی که برای کشور درست کرده اند باشد.
ملاک بودجه باید به امانتداری دینداری وقانون نزیک باشد وبه عدالت نزدیک شود ولی باعث محرومیت افراد قانونمند وباشخصیت ومحروم شده است .دلایل ضعف بودجه 1401:
1- همسان سازی حقوق کارمندان وبازنشستگانبی اعتنایی نشد
2-بودجه به طرف گروه معترض رفت.
3-از محرومیت نجومی بگیران شاغل و بازنشسته واجرای عدالت حقوق کارمندان وبازنشستگان قانونمند ومستحق توجه ندارد
وبه گروه معترض فقط در هر سال حقوق هایشان اضافه می شود. بعضی ها استحقاق قانونی با بررسی ساعت اشتغال را دارند ولی همه نه؟ و گروه کارمندان وبازنشستگان غیر معترض ا ز حق
قانونی خود متاسفانه امسال هم محروم شدند و گویا نمایندگان محترم یادشان هست که سالها بحث عدالت وهمسان سازی مطرح هست ولی اجرا نشد وافراد مستحقق قانونمند وغیر معترض امسال هم شاهد همسان سازی حقوق نشدند.
4- قیمت زیر نظر سرمایه دار تثبت شد در صورتی که قیمت ها غیر قانونی بود چندین بار افزایش داده بودند وزیر سوال قرار نگرفتند وباعث تورم شدند
5- چرا قیمت خودرو افزایش یافت میانگین 25-40 میلیون تومان. آیا این به نع مردم است؟
6-چرا سرمایه دار باید از مالیات معاف شود و کارمند ومردم نه؟
فک کنم این مملکت فقط معلمان با 7 ماه تعطیلی باید زندگی کنند و حقوق شون بشه 15 ملیون و کارمندان وزارت تعاون کار و یا بهزیستس و یا ثبت احوال با حقوق 4 و 5 تومنی برن به جهنم خوب به همون معلمان بگید کشور رو بچرخونن . ضمنا چطور برای 2 برابر شدن حقوق معلمان 6 ماه کارکرد در سال اونم تا ساعت 12 هر روز تعطیل بودجه هست ولی برای کارمندان 12 ماه کار و تا ساعت 15 کارکردن و حتی 5شنبه هم کارکردن بودجه نیست . چطور برای یک ملیون معلم بودجه هست برای 10 و 20 هزار کارمند ارگان های فقیر بودجه نیست . چطور برای 50 درصد حقوق بگیران یعنی معلمان افزایش 2 برابری حقوق تورم زا برای مردم نیست ولی افزایش 80 درصدی برای 15 درصد کارمندان فقیر تورم زاست .اگه برای اونا تصویب بشه . ماهم می ریزیم تو خیابون و عدالت و همسان سازی رو فریاد می زنیم . شک نکنید . چون تبعیض بیشتر ما رو اذیت می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
شعار معلم فقط برای خودش نیست اشتباه نکنید شعار دیروز معلمان این بود;؛؛؛ مجلس انقلابی ...عدالت ....عدالت یعنی همه باید مد نظر باشند
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
شما چرا ناراحتی، خوب عرضه داشته باش شما هم اعتراض کن
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
من هم با دکتری از دانشگاه علامه در بانک ماهی ۷ میلیون حقوق میگیرم .و معلمی که چهار ماه از سال تعطیل وهر روز ساعت ۱۲ خونه می ره باید اعتراض داشته باشه.
اگر ارز4200حذف بشه که قطعا حذف میشه، گرانی بی سابقه به کشور حاکم میشه، در این حالت بار گرانی بر دوش ان مردمی خواهد افتاد که یارانه بهشون نمیدن. این هم یک نوع اعمال عدالت در مملکت ماست.
ده درصد از پزشکا کم کنید بدید معلما حقوقشون چند برابر میشه
اول لطف کنید تعداد پرستار مرد افزایش بدید بعد به فکر تعرفه گذاری باشید. بیمارستانها پر شده از پرستار زن.
مگه معلم ها چه گلی می‌زنند که انقدر حقوق بگیرند در صورت تصویب شاید شاهد تورم 200 درصدی خواهیم بود
عدالت جایی قربانی میشه که 7000 میلیارد تومن بین 50000 نفر کارمند قوه قضائیه تقسیم میشه و بطور متوسط به حقوقشون 11.5 میلیون اضافه میشه نه تقسیم 12500 بین 740000 معلم که متوسط به حقوقشون دو تومن اضافه میشه و دست آخر شاید متوسط حقوقشون به 8 تومن برسه یا نه. اونی که گفتن 8 تومن جمع مبالغ حکمه نه دریافتی. یعنی مبلغ قبلی باعث تورم نمیشه اما این چندرقاز باعث تورم میشه. ملت ساده اینا در پی حذف بودجه های آموزش هستند و دارن سر شما شیره میمالن. چقدر تحصیلکرده و باسواد در آموزش و پرورش هست که با حقوق حداقلی سر میکنن. اگه قراره به کار پول بدن پس باید حقوق اساتید دانشکاه و پزشکا کمتر از همه باشه و اگه به تحصیلات پول میدن باید معلما جزء چند تا وزارتخونه اول باشن. لااقل از کارمندای قوه قضائیه و پرستارا که باسوادترن. شما برو ببین با چه رتبه ای میشه رفت دانشکاه فرهنگیان و بعد بیا نظر بده. من با رتبه 2000 منطقه 2 مهندسی خوندم و الان معلمم و پرستار با رتبه 10000 و بیشتر. پس لطفا فرافکنی نکنید و به دروغای مجلس و دولت گوش ندید.
افزایش حقوق ها متناسب با تورم وزندگی ابرومندانه حق همه ملت ایران خصوصا کارگزاران دولت است تابه دور از مسکلات روزمره زندگی شرافتمندانه کنند اینکه قشر معلمین یا استادان دانشگاه برای تعلیم وتربیت بهینه نسل های اینده باید دررفاه کامل باشند قبول ولی لازمه گسترش عدالت درجامعه واجب تر از تمام مسایل است اگذر حقوق یک معلم با چند ساعت کار دوبرابر حقوق یک کارمند دستگگاه داجرایی با دوبرابر کار باشد درانصورت علاوه بر بیعدالتی ،فساد درجامعه برای جبران این بیعدالتی غیر قابل کنترل می گردد.
یک پزشک دانشگاهی ۱۳ تا۱۴ سال درس بسیار سخت وکتابهای قطور میخواند و حساسیت شغلی او با هیچ رشته قابل مقایسه نیست انوقت نمیدانم چه هیزم تلخی فروخته اند که همه خودرا با پزشکان استاد دانشگاه می سنجند همچنین است سایر اساتید دانشگاه که تمام وقت وروزی هشت ساعت کار میکنند وکلی کار تحقیقاتی میکنند انوقت دوستان با سالی هشت ماه و هفته ای ۱۵ ساعت کار باز مقایسه میکنند هرکس میتواند بدون مقایسه حق طلبی کند تا بقیه هم حمایت کنند نه حسادت
دولت در قانون بودجه 1401آموزش و پرورش را مکلف کرده کاغذ باطله ها و کتابهای مستعمل دانش آموزان را جمع اوری کند به فروش برساند و پول اون را به خزانه واریز کند این شده یکی از منابع درآمدی دولت ببینید کار به کجا رسیده که آبروی آموزش و پرورش را که باید هم و غم خود را صرف تعلیم و تربیت کند صرف چه کارهایی باید بشه فاتحه آموزش و پرورش خوانده شده آموزش و پرورش جز آخرین وزارتخانه هایی است که فقط 14درصد بودجه اش رشد کرده است
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی